Presiden UMNO

Presiden UMNO

Calon BN N11

Calon BN N11

Blog UMNO Ketereh

Arkid

Coret-Coret Politik

Ahad, 9 Ogos 2009

PM Malaysia Dato' Seri Najib adalah Presiden UMNO. PAS kata Tok Guru Nik Aziz sambut PM kat airport Pengkalan Chepa bukannya sambut Presiden UMNO.

Maksudnya Dato' Seri Najib yang dikatakan Presiden UMNO yang zalim adalah orang yang berlainan dengan Perdana Menteri sekarang.

PAS kata UMNO mengamalkan politik suku agama suku. Sebab tu PAS takleh terima UMNO. Peliknya PAS kata Kerajaan Pusat dan Kerajaan BN adalah tidak sama. Kerajaan Kelantan boleh bekerjasama dengan Kerajaan Pusat yang teraju utama ialah UMNO dan rakan-rakan dalam Barisan Nasional.

UMNO guna jentera kerajaan masa pilihanraya. PAS guna jentera kerajaan negeri tak apa pulak. PAS tentu jawab mana ada guna. Mana buktinya. Tepuk dada tanyalah diri sendiri...

PAS kata Islam agama menyeluruh dan merangkumi segala aspek kehidupan. Tapi kenapa ada pihak yang dikecualikan PAS. Takkan Islam ada pengecualian pula.

PAS kata nak laksanakan hudud. Tapi PAS kata tidak boleh sebab parlimen berpelembagaan tak kasi peluang. Lepas tu mana konsep jihad. bukankah jihad tu dituntut didalam Islam.

PAS kawan dengan DAP dan PKR. ideologi parti jelas berlainan malah berlawanan. Islam kata arak tu haram tapi PKR kat Selangor main-main dengan isu arak. Siap boleh test jangan jual dalam sebulan.

Kita orang Melayu beragama Islam dan taat pada perintah Allah. Yang tak patuh tu adalah sifat manusia. Tak kira UMNO ke, PAS atau PKR atau tak berparti, bila tak patuh dan taat perintah Allah maka tetap ke neraka. Kalau pangkah PAS masuk syurga walhal yang pangkah ini bukannya warak atau yang taat sepenuhnya pada Allah. Nak kira macam mana ?

Ada anak ADUN PAS kahwin dengan anak ADUN UMNO. Kalau ikut hukum PAS, sahkah perkahwinan tu ?

Tapi PAS pandai simpan masalah dalaman mereka. Pandai beralasan. Ramai ADUN-ADUN PAS makan duit projek tapi sebab beralasan perjuangan Islam maka pengikutnya jadi buta hati.


0 ulasan: