Presiden UMNO

Presiden UMNO

Calon BN N11

Calon BN N11

Blog UMNO Ketereh

Arkid

Rintihan Rasa

Isnin, 27 Oktober 2008

Kawe agak kecewa dengan feedback dari penulisan kawe. Kawe cuba untuk menolong lancarkan lagi gerakan pemuda dan seterusnya memperjuangkan nasib Pemuda Bahagian Ketereh dengan penulisan kawe tapi lain pulok jadinya. Niat kawe ikhlas dan kawe tidak mengharap balasan walau sesen pun.

Ada orang tak puas hati dengan berita perniagaan lintah katanya tidak sesuai dan macam ada sistem anak beranok. Singkatnya pemikiran orang ni kawe wat berita tu untuk kebaikan semua orang.Trend sekarang ni kene wat bisnes part time dan ini salah satu daripadanya. Baru jah kawe bagitau ubah sikap dan perangai tapi masih tak berubah jugok. Banyak kawe tulis hok baik xser komen pulok pahtu dok kutip ambik hok buruk jugok.Biasalah manusia ni xser tgk hok molek cuma cari hok buruk jah. Ginilah "pek hei" macamana nak tawan hati org2 mudo.

Kawe lihat di Bahagian Pulai dibawah Ketua Dato Norjazlan Mohamad Rahmat.Beliau begitu komited dalam buat bisnes lintah untuk Org2 Bahagian beliau. Beliau tahu potensi bisnes ni sebab tu dia support 100%. Kita ni baru nak mula dah takut benda tu lah benda ni lah beri alasan seribu. Macamana ni?? Nak bela org muda guano kalu ade sikap gini.Kawe mmg sedih dengan keadaan gini.

Tak perlu kita nak persoalkan pasal politik anak beranok.Kalu wat keje bagus dan layak patut diketengahkan walaupun anak beranak sendiri pun.Contoh Khairy Jamaludin,Dato Muhkriz Mahathir berlatarbelakangkan keluarga pemimpin. mereka layak bukan atas dasar latarbelakang keluarga tapi atas keje yang hok dia wat.Ginilah pemikiran sempit hok ada dalam puak2 kita.Bangunlah dari tangkuk lama.

Kawe rasa macam xminat lagi nak bantu kalu sikap kita dok tangkuk lama lagi.Biarlah kawe tgk dari jauh jah. Setiap apa saya tulis ada kepentingan cuma jgn cepat nak potong dan komplen apa hok orang buat.Selidik dulu betul2. Agenda Pemuda UMNO Ketereh adalah untuk memperkasakan perjuangan bangsa dan agama, melahirkan generasi pemimpin era baru yang berwibawa dan menyatukan golongan pemuda di bahagian Ketereh hanya tinggal kata2 jah.

2 ulasan:

semut berapi berkata...

Jgn gaduh nk putus asa dlm perjuangan ni..be strong..jgn cpt ngaju,frust..

Tanpa Nama berkata...

supo budak-budak pulak demo ni. nak bini tu sebenarnya